tiistai 4. joulukuuta 2018

Luukku 4: Minä ja elämäni aakkoset


Tervetuloa blogin joulukalenteriin! Kalenteri keskittyy pääasiassa kynsiin mutta joukosta löytyy myös muutama muu aihe. Postaukset ilmestyvät blogiin joka aamu klo 6.00. Hyvää joulun odotusta!

Tiesittekö että tajusin tässä joulukalenteria suunnitellessani että en ole oikeastaan koskaan kertonut itsestäni yhtään mitään. Olen jotenkin todella huono puhumaan itsestäni mitään mutta ajattelin että näin synttäreiden kynnyksellä ja muutenkin voisi ehkä olla ihan hyvä esitellä itsensä oikeasti. Lisäksi bongasin elämäni aakkoset postauksen Charming Nailsin blogista ja suorastaan innostuin tekemään sen, joten saatte senkin nyt samalla.


Elikkä moi, mun nimi on Camilla, ja oon vielä tänään 27-vuotias. Oon kahden pienen pojan äiti ja tämän vuoden tuore vaimo. Oon tällä hetkellä kotiäiti kun meidän nuorempi poika on vasta 1,5v. Käytän vapaa-aikani pääasiassa kynsien lakkaamiseen ja niistä bloggaamiseen. Tykkään myös kattoa leffoja ja ne pyöriikin yleensä samaan aikaan kynsienlakkauksen kanssa.
Oon aloitanut mun kynsiharrastuksen ihan kunnolla vuonna 2012 mutta oon aina ollut se tyttö jolla on kynnet lakattuja, jo paljon ennen virallista kynsiharrastuksen alkua. 


Aloitin bloggaamaan ensimmäisen kerran vuonna 2011, sillon mulla ja mun siskolla oli yhteinen lifestyleblogi. Se kuihtui kuitenkin aika nopeasti ja välillä mua ihan harmittaa että ollaan menty kaikki jutut poistamaan. Ne olis ollut kivoja muistoja myöhemmin.

Uudemmin bloggaaminen sai tuulta alleen 2014. Synnytin meidän esikoisen sillon ja kuvittelin että musta tulee mammabloggaaja. No, ei tullut :D Huomasin olevani todella yksityisyyden haluinen ja vaikka julkaisenkin lapsista satunnaisesti kuvia instaan ja facebookiin, en pysty kirjoittamaan heistä tai meidän perhe-elämästä niin paljon ja yksityiskohtaisesti kuin mitä mammabloggaajat yleensä. Enkä edes halua. Tätä mammabloggausta kesti vuoden kunnes 2015 kuin salama kirkkaalta taivaalta muhun iski et hei, mustahan vois tulla kynsibloggaaja. Olin julkaissut kynsiä instaan jo useamman vuoden ja mulla oli jo erikseen kynsi-insta koska en halunnut että mun käyttäjä on täynnä pelkästään kynsiä.  
Ja tässä sitä ollaan säännöllisen epäsäännöllisesti nyt neljättä vuotta. 


Seuraavaksi niihin aakkosiin.


A = Alfi. Siskoni (ja äitini) ihanaakin ihanampi Cavalier kingcharlesinspanieli joka käy meillä aina välillä hoidossa, kuten esimerkiksi tänään.

B = Blogi. Ihana harrastus. Tärkeä ja rakas vaikka välillä epäsäännöllisesti kirjoittelenkin. Monesti blogi on yksi ensimmäisistä asioista joka jää elämässä taka-alalle kun kaikki ei mene ihan hyvin. Nyt olen kuitenkin tässä syksyllä yrittänyt ajatella niin että mikäs sen parempi tapa purkaa oloa kun ihana harrastus.

C = CesarsShop. Kaikessa yksinkertaisuudessaan mun lempikauppa, viettäisin täällä mielelläni kaiken vapaa-aikani <3 Satu on ihana!

D = Disneybound. Toinen rakas harrastus :) Disneyboundaus tarkoittaa lyhyesti sitä että omaan pukeutumiseen haetaan insipiraatiota Disney-hahmoilta. Jos tahdot nähdä ja kuulla enemmän niin kannattaa käydä kurkkaamassa mun omaa instagramia.

E = Emoji? Käytän niitä paljon, liikaa. Haluisin nähdä sen elokuvan mutta mun mies ei suostu 😂

F = Facebook. Mä oon ollut Facebookissa jo varmaan 10 vuotta :D Siellä on ystäviä, kavereita, tuttuja ja paljon mulle tärkeitä ryhmiä. 

G = Geeli. Mulla katkesi kynsi todella pahasti pari viikkoa sitten ja tein siitä taas pitkän geelillä. Samalla tein muihin kynsiin oman kynnen geelauksen jotta ne ei nyt tässä joulukuun aikana muuttuisi ihan nysiksi. En kestä semmosta!

H = Häät. Mentiin naimisiin elokuussa joten on varmaan ihan sallittua olla vielä hääkuplassa. Varsinkin kun väsäsin juuri kiitoskortit että saadaan ne vihdoin ja viimein postiin joulukorttien kanssa.
I = Instagram. Insta on varmaan mun lempisovellus ja mutta on siellä jopa kaksi tiliä. @camillacquered on varmasti monelle tuttu blogin instagram jota monesti kutsun mun kynsi-instaksi. @camillakarista taas löytyy kaikki muu mun elämästä (paitsi ne kynnet) ja siis asukuvia, paljon asukuvia!
J = Joulukalenteri. Elämässä ei just nyt muuta olekaan :D
K = Kynnet. Aina lakattuna ja jos ei oo niin niille voi samantien sanoa hyvästi. Omistan tosi herkästi liuskoutuvat ja lohkeilevat heikot kynnet mikä on aika harmillista. Kynsikoristeluita oon harrastanut aktiivisesti vuodesta 2012 mutta muistan että jo useita vuosia ennen sitä mulla on yleensä aina ollut kynnet lakattuna ja ensimmäisiä kynsikuvia löysin arkistojen kätköistä vuodelta 2008 :D aika hurjaa!
L = Lapset. Mulla on kaksi aivan ihanaa poikaa (4v ja 1v). Molempien nimet jopa alkaa L-kirjaimella.
M = Mielenterveys. Tähän kohtaan keksin useamman positiivisemmankin sanan mutta ajattelin että kun kyse kerran on elämän aakkosista niin laitan tämä koska mielenterveys, niin hyvässä kuin pahassa on iso osa mun elämää.
N = Netflix. Koukussa. Tämän hetkinen projektini on katsoa kaikki Netflixin jouluelokuvat. Aijan saa illalla helposti kulumaan kun laittaa leffan pyörimään ja lakkaa samalla kynnet.
O = Onnellinen.

P = Parturi-Kampaaja. Ehkä mä vielä joskus valmistun. Mielenterveysongelmat ja lasten saaminen on vähän hidasteneet mun valmistumista mutta oletan että sit kun aika on oikea palaan suosittamaan opintoni loppuun. Aika paljon tulee kuitenkin nyt kotiäitinä ollessa tehtyä kavereiden hiuksia että taidot pysyy tallella. 


R = Rakkaus. On ihanaa rakastaa ja olla rakastettu. Mun on tosi helppo rakastaa kyllä muita mutta itseni rakastaminen on välillä kovan työn takana. Oon mielestäni ihan ok mutta ei sitä kyllä rakkaudeksi voi kutsua. Me sanotaan kotona paljon ääneen että rakastetaan toisiamme ja mikään ei oon niin ihanaa kun saada rakkauden tunnustuksia omalta lapselta "eikun mä rakastan sua vieeläää enemmän" 

S = Sisko. Mulla on pikkusisko ja hän mulle tosi tärkeä.


T = Temperamentti. Myönnän mulla on sellanen.


U = Uni. Uni ja nukkuminen on todella tärkeitä. Oon välillä tosi huono menemään nukkumaan koska tykkään valvoa ja oon enemmän ilta/yöihminen. Mutta oikeesti tykkään nukkumisesta tosi paljon ja nään yleensä aika paljon unia. Mulla on tapana joskus aamuisin mua herätetäessä sanoa että " ei vielä, mulla on uni kesken"


V = Viljami. Mun ihana rakas mieheni jota saan vihdoin viiden vuoden kihloissa olon jälkeen kutsua mun mieheksi. Jo oli aikakin! <3


X = Xylimax. Purkka jota koko perhe syö ja sitä on oltava kotona aina. 


Y = Ystävät. Ihmiset joiden kanssa jakaa elämän kaikki ilot ja surut ovat kultaakin kalliimpia.


Ä = Äitiys. Mun elämän ehkä parhaimpia asioita on olla äiti. Oon pienestä asti halunnut sitten joskus äidiksi. Äitinä olo on välillä äärimmäisen rankkaa mutta kaiken sen arvoista enkä vaihtais kyllä mihinkään <3 

Ö = Öljyt. Kynsiöljy, hiusöljy, ihoöljy, mitä näitä nyt on. Rakastan enkä osaa enää edes olla ilman.

Toivottavasti tykkäsitte tästä pienestä tietopläjäyksestä.
Haluaisitteko te lukijat kertoa mulle kommenteissa jotain itsestänne?





Kuvat SHL - Sonja Lahtinen

12 kommenttia:

  1. Täällä myös toinen emonjien suurkuluttuja. Aina ei löydy sopivia sanoja vaan emonji kuvaa tarpeeks hyvin tunteen. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset

    1. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa eiks se niin menny :D

      Poista
  2. Olipas mukava saada tietää susta vähän enemmän juttuja :)
    Mä niiin odotan sellaista päivää, johon pääsisi paljon kynsi(blogi)tuttuja yhtäaikaa paikalle esim. Cesarsille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Jos ja kun ikinä tuut Helsinkiin, lupaan tulla moikkaamaan sua Cesarsille :) kuhan tiedän siitö etukäteen eikä kalenterissa oo muuta. Voisin viettää siellä kaiken vapaa-aikani. Se on niin ihana paikka <3

      Poista
  3. Näitä on kiva lukea. :)

    En ole facebookissa, instassa tai muussa sosiaalisessa mediassa. Oli kuitenkin pakko käydä katsomassa sun instassa tarkemmin Disneyboundia. Hauska idea, en ole ikinä kuullutkaan siitä. Hienoja toteutuksia oot keksinyt. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiva kuulla! Disneyboundaajilla on iso yhteisö maailmalla, erityisesti jenkeissä jossa moni boundaa disneylandiin tai worldiin. Kun joskus iteki pääsis vaikka edes Pariisin puistoon nii olis kiva :)

      Poista

Kiitos kommentistasi. Se on minulle tärkeä.